برای طراحی وبسایت از کجا شروع کنیم؟

اول
همفکری

برای طراحی وبسایت به یک قهوه کاری دعوت شده‌اید

فارغ از آنکه سعادت همکاری با شما را داشته و یا نداشته باشیم. با کمال میل دوست داریم در یک جلسهٔ کاری، نیازها، شرایط و خواسته‌های شما را بشنویم و با توجه به آنها تمام تجربیات و دانش خود را در حوزهٔ طراحی وبسایت، برندینگ و توسعهٔ کسب و کار در اختیار شما قرار دهیم.

اصولاً اطلاعات تخصصی پیرامون کسب و کار و شرایط بازار که از جانب صاحبان مشاغل مطرح می‌شود به همراه نگاه علمی در مورد برندینگ و بازاریابی اینترنتی که از جانب تیم فسفر ارائه می‌شود می تواند مکمل یکدیگر باشد.

ترکیب این اطلاعات در قالب برگزاری جلسات طوفان فکر، تدبیری است که می‌تواند به تشکیل یک اتاق فکر کارآمد منجر شود.

تصمیم و توافق

بودجه‌بندی و هدف‌گزاری

با توجه به اطلاعاتی که در جلسهٔ همفکری مبادله می‌شود. اعضای اتاق فکر در مورد ابعاد پروژه به توافق می‌رسند.

بر مبنای همین توافقات زمان‌بندی، هزینه‌ها و چگونگی اجرای پروژه مشخص شده و بر طبق آن پیش‌نویس قرارداد نوشته و برای کارفرما ارسال می‌گردد.

در این مرحله نظرات تکمیلی برای کامل‌تر شدن قرارداد اعلام و با توافق طرفین به پیش‌نویس اضافه شده و منجر به عقد قرارداد نهایی می‌گردد.

دوم
سوم
شروع

طراحی و اجرا

تیم اجرایی فسفر با توجه به پروپوزال پروژه و قرارداد منعقد شده پس از دریافت اطلاعات و موارد لازم از کارفرما،  اقدامات لازم برای طراحی و اجرا را بر طبق تفکر مدیریت پروژه چابک (agile) و متدولوژی اسکرام (scrum) انجام می‌دهد.

بر طبق این متودولوژی تیم فنی فسفر در فواصل زمانی کوتاه حاصل کار را در اختیار اعضای اتاق فکر قرار داده و نقطه نظرات آنها را برای پیشبرد پروژه دریافت می‌کند.

در این مرحله همراهی و مساعدت کارفرما برای ارائهٔ اطلاعات لازم و بیان دیدگاه‌ها بیشترین کمک را به پیشرفت پروژه خواهد کرد.

بازخورد

پیش‌نمایش اولیه

وقتی پروژه به نقطه نهایی نزدیک شود و قابلیت ارائه پیدا کند حاصل کار گروه به طور کامل در اختیار اتاق فکر قرار می‌گیرد.

در این مرحله اتاق فکر فرصت خواهد داشت تا با بررسی همهٔ جزئیات و ابعاد پروژه تغییرات و اصلاحات احتمالی خود را به تیم فنی اعلام کند.

به تجربه بر ما ثابت شده است اشتباهات اپراتوری، اطلاعات نادرست، نیازهای جدید و تغییرات سلیقه‌ای مواردی غیر قابل اجتناب در تمامی پروژه‌ها هستند که در این مرحله امکان اصلاح و در نظر گرفتن آنها به اعضای اتاق فکر داده می‌شود.

چهارم
پنجم
شروعی دیگر

انتشار نهایی

تیم فنی فسفر اصلاحات مد نظر اتاق فکر را در اسرع وقت اعمال کرده و پروژه را آماده انتشار نهایی می‌کند.

پشتیبانی

نگهداری، آموزش و حمایت

حال که حاصل تلاش و همفکری‌های همه افراد درگیر به ثمر رسیده. لازم است تا شرایط را برای بقا پروژه محیا کنیم.

در این مرحله فسفر موظف است علاوه بر تسلیم فایل‌های پروژه به کارفرما، چگونگی مدیریت محتوا را به شخص یا اشخاص معرفی شده از جانب کارفرما طی دو جلسهٔ ۹۰ دقیقه‌ای آموزش دهد.

اقدامات فنی لازم برای نگهداری از پروژه در ابعاد فعلی، به مدت یکسال توسط تیم فسفر انجام خواهد شد.

در طول این مدت یکساله شخص یا اشخاص آموزش دیده برای مدیریت محتوا، می‌توانند در صورت نیاز به راهنمایی و کمک، سوالات خود را از تیم فنی فسفر به صورت تلفنی و یا ایمیل پرسیده و از حمایت آنان بهره‌مند شوند.

ششم
سوالات متدوال
هزینه طراحی وبسایت معمولی چقدر است؟

برای بودجه بندی و تعیین هزینه‌های یک پروژه حتما لازم جلسهٔ همفکری تشکیل شود و با توجه به جزئیات این جلسه هزینه‌های مربوط به پروژه اعلام می‌گردد.

اصولا جزئیاتی در هزینهٔ نهایی پروژه تاثیر گذارند که شاید در نگاه اول برای شما مهم نباشند و یا امکاناتی که تصور می‌کنید هزینه‌های پروژه را بالا خواهند برد. در عمل هیچ بار فنی و یا اقتصادی به پروژه تحمیل نکنند.

به همین جهت اعلام قیمت فقط بعد از جسله همفکری امکان‌پذیر است.

مسئولیت تهیه مطالب با چه کسی است؟

در صورتی که کارفرما نتواند همه و  یا بخشی از اطلاعات و محتویات سایت از جمله متنِ معرفی(درباره ما)، سرویس‌ها، محصولات، خدمات، عکس‌ها و ترجمه‌ها را در اختیار تیم فسفر قرار دهد. تیم فسفر تمام تلاش خود برای مشورت و کاهش هزینه‌های پروژه در قبال تهیه این اطلاعات  را به کار خواهد بست. اما گاهی تولید و طراحی این اطلاعات نیاز به صرف منابع مالی (عکاسی) و یا تخصصی (ترجمه و ویراستاری) خواهد داشت. در این صورت هزینه‌های این اقدامات به بودجه‌بندی پروژه اضافه خواهد شد.

بعد از انتشار نهایی، مدیریت پروژه چگونه پیش خواهد رفت؟

سعی ما بر آن است تا در حد امکان شرایطی را فراهم کنیم که کارفرما بتواند بدون وابستگی و نیاز به پرداخت هزینه‌های گزاف، تغییرات لازم در محتوای پروژه‌ها را انجام دهد.

با آموزش‌هایی که به شخص معرفی شده از جانب کارفرما داده می‌شود و مستندات و پشتیبانی‌های تلفنی بسیاری از نیاز‌های کارفرما در جهت بروزرسانی محتوای پروژه برطرف خواهد شد.

پشتیبانی از اپراتور مدیریت محتوا تا یکسال رایگان بوده و پس از یکسال مشمول دریافت هزینه خواهد شد.

در صورت نیاز به تغییرات به اساسی در ساختار فنی و امکاناتی پروژه، تیم فسفر موظف است تغییرات لازم را در قبال دریافت هزینه‌های مربوط انجام دهد.

آیا اجازه‌ دسترسی به پنل مدیریت پروژه برای کارفرما فراهم خواهد بود؟

بله، با درخواست کارفرما دسترسی‌های لازم به پنل مدیریت پروژه برای وی و یا نماینده معرفی شده از جانب او فراهم خواهد بود.

گفتنی است با توجه به خطرات احتمالی لازم است دارندگان این دسترسی کمال احتیاط را مد نظر قرار دهند.

میزبانی پروژه‌ها به چه صورت خواهد بود؟

کارفرما مختار است برای میزبانی پروژهٔ خود بین سرویس میزبانی فسفر و یا هر شرکت دیگری یکی را انتخاب کند.

سرویس میزبانی فسفر بر بستر سرورهای قدرتمند شرکت آمازون بنا نهاده شده و چون از سرورهای اختصاصی برای آن استفاده می‌شود معایب میزبانی‌های اشتراکی را نخواهد داشت. از طرفی تیم زیرساختی فسفر به طور دائم در حال نگهداری، بهینه‌سازی و پشتیبان‌گیری از این سرورهاست.

کارفرما با انتخاب سرویس میزبانی فسفر اگرچه از بازده، سرعت و امنیت بالایی برخوردار خواهد بود. اما به دلیل مسائل امنیتی امکان دسترسی به پنل مدیریت میزبانی وجود نخواهد داشت و از طرفی هزینه‌های این سرویس نسبت به هاست‌های اشتراکی موجود در بازار قدری بیشتر است.

زمان انجام پروژه چقدر خواهد بود؟

زمان انجام پروژه‌ها به پارامترهای زیادی بستگی دارد اما پروژه‌های روتین و معمول، به شرط مشخص بودن نیازها و آماده بودن اطلاعات کارفرما می‌تواند ظرف مدت ۱۰ روز کاری آماده انتشار شوند.

به یک قهوه کاری دعوت شده‌اید

اگر ایده‌های تجاری و تبلیغاتی، مدتی است که ذهنتان را مشغول کرده است. اما مدت‌هاست برای اجرایی کردن آنها دچار تردید هستید.

اگر برای اجرا کردن ایده‌های توسعه سازمان خود به دنبال یک تیم همراه و صمیمی می‌گردید.

اگر تخمین درستی از نیاز‌ها و هزینه‌های پروژه‌های سازمانی خود ندارید .

کافیست تماس بگیریدکافیست تماس بگیرید
راه‌های ارتباطی

۰۲۱-۴۴۶۶۷۰۷۲

۰۲۱-۴۴۶۶۷۰۸۳

info[at]phosphor[dot]ir